środa, 24 kwietnia, 2024
Aktualności

Wycieczka Toruń – Trójmiasto – Malbork

27 września 2021r. wcześnie rano wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy do Torunia, gdzie z przewodnikiem zwiedzaliśmy Stare Miasto: Rynek, Katedrę Św. Janów, mijaliśmy Krzywą Wieżę, ruiny zamku krzyżackiego, dom, w którym urodził się Mikołaj Kopernik,  Pomnik Kopernika. Wieczorem zostaliśmy zakwaterowani w Ośrodku Kolonijno – Wypoczynkowym „Korona” w Mikoszewie.

Drugiego dnia  wycieczki udaliśmy się do Gdańska. Z przewodnikiem minęliśmy Pomnik Poległych Stoczniowców 1970, przeszliśmy przez historyczną Bramę Stoczni  Gdańskiej, zwiedziliśmy salę BHP.  Następnie spacerowaliśmy po Starym Mieście (Dwór Artusa, Ratusz Głównego Miasta, ul. Długi Targ, Kościół NMP, Stary Żuraw). Zwiedzanie zakończyliśmy na Westerplatte przed Pomnikiem Obrońców Wybrzeża, chwilą ciszy uczciliśmy pamięć poległych w obronie Ojczyzny.

Kolejnego dnia w Gdańsku – Oliwie zwiedzaliśmy Park oliwski, Archikatedrę oliwską, wysłuchaliśmy wspaniałego koncertu organowego, w Gdyni udaliśmy się do  Akwarium i Oceanarium Morskiego, zwiedziliśmy Okręt ORP Błyskawica, Skwer Kościuszki, w  Sopocie spacerowaliśmy po molo, widzieliśmy „krzywy domek”.

30 września udaliśmy się w drogę powrotną do Parczewa. W Malborku  przewodnicy oprowadzili nas po gotyckim ceglanym zamku, składającym się z  trzech oddzielnych zamków: Wysokiego, Średniego i Niskiego, siedzibie wielkich mistrzów zakonu krzyżackiego i Prus Wschodnich, następnie rezydencji królów Polski.

Pomysł wycieczki do Trójmiasta zrodził się dwa lata temu, kiedy uczniowie obecnej klasy 3BN uczestniczyli w projekcie edukacyjnym „Gospodarka morska warunkiem ekonomicznego rozwoju Polski”. W ramach projektu metodą warsztatową zrealizowane zostały lekcje: Porty morskie naszą bramą do świata, Stocznie polskie szansą na rozwój, Żegluga śródlądowa w Polsce, Rybołówstwo polskie. Uczniowie spotkali się również ze studentem Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni, absolwentem naszego liceum. Pandemia koronawirusa spowodowała, ze wycieczka pierwotnie planowana w  maju 2020r. odbyła się we wrześniu 2021r. Uczestniczyło w niej 39 uczniów I Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Parczewie z klas 3BN (29), 1B (5), 1D (2), 2A (1), 2B (1) i 3D (1) pod opieką nauczycieli:  Grażyny Czech, Piotra Ostapiuka, Anetty Weremczuk i Moniki Szwed.

Zapraszamy do obejrzenia przygotowanej przez Filipa kroniki filmowej  wycieczki.