Konkurs „start-up na 5-tkę”

Konkurs stanowi podsumowanie „Lekcji o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość II” zorganizowanej przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju i jest niepowtarzalną szansą na spróbowanie swoich sił, jako przyszły start-upowiec. Na uczestników konkursu czekają wspaniałe nagrody i mnóstwo emocji. Do udziału w Konkursie „Start-up na 5-tkę” zaproszone są wyłącznie szkoły, które biorą udział w akcji edukacyjnej „Lekcja o Funduszach Europejskich. Przedsiębiorczość II” oraz uczniowie, którzy byli obecni na tych lekcjach. Warunkiem udziału w Konkursie jest przedstawienie nauczycielowi podstaw przedsiębiorczości opisu pomysłu na innowacyjny biznes ( start-up) na ujednoliconym dla wszystkich Uczestników formularzu przez 2-3 osobowe zespoły uczniów w terminie do 27 kwietnia 2018r.. Spośród przesłanych zgłoszeń eksperci zakwalifikują do II etapu pięć najlepszych. Finaliści  zostaną przeszkoleni z zakresu wystąpień publicznych oraz wezmą udział  w wydarzeniu „Start-up na 5-tkę” 19 czerwca 2018 r., w Parku Naukowo –Technologicznym z regionu Polski Wschodniej.

 Akcja edukacyjna „Lekcja o Funduszach Europejskich.  Przedsiębiorczość II”  również w I LO w Parczewie

 26 marca 2018r. w ramach lekcji podstaw przedsiębiorczości realizowaliśmy temat: Lekcja o Funduszach Europejskich.  Przedsiębiorczość II.  Miał on na celu uświadomić nam, czym są Fundusze Europejskie, jak można je zdobyć i w jaki sposób są wykorzystywane. Najpierw obejrzeliśmy film informacyjny, który wyjaśnił nam istotę Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Zrozumieliśmy, czym są platformy startowe i jak z nich korzystać. Poznaliśmy proces tworzenia i realizacji innowatorskich projektów. Wiemy, że wystarczą dobre chęci i pomysł, by móc starać się o dotację, czyli bezzwrotne dofinansowanie celowe. My, młodzi ludzie również możemy założyć biznes. Wiele innych osób tak robiło, o czym przekonaliśmy się oglądając kolejny film przedstawiający dobre praktyki. Tym razem dowiedzieliśmy się, jakie innowacyjne pomysły mieli inni ludzie będący w naszym wieku i jak udało się im osiągnąć cel, czyli zrealizować projekt.

Dostaliśmy też pamiątkowe długopisy i komiksy, które uatrakcyjniły lekcję. Ciekawy, barwny komiks pozwolił nam zapoznać się z historią młodych ludzi, jeszcze uczniów, którzy czerpiąc inspirację z życia codziennego, stworzyli własną grę komputerową. Za pomocą platform startowych Programu Operacyjnego Polska Wschodnia udało im się przerodzić pasję w projekt, który odniósł sukces.

Na końcu komiksu znajdowało się zadanie konkursowe, które musieliśmy wykonać bazując na wiedzy pochodzącej z lekcji. Nasza nauczycielka podstaw przedsiębiorczości, pani Grażyna Czech, sprawdziła uzupełnione teksty, następnie wręczyła nagrody ufundowane ze środków unijnych w postaci bonów do Empiku trzem osobom, które szybko i poprawnie wykonały zadanie.

W ramach ćwiczenia dodatkowego w dwuosobowych grupach rozwiązywaliśmy krzyżówkę dotyczącą omawianego tematu. Wypełnialiśmy też ankiety dla uczniów uczestniczących w projekcie – badanie efektywności projektu Lekcja o Funduszach Europejskich.  Przedsiębiorczość II.

Uważam, że było to niezwykłe doświadczenie. Temat przedstawiony w ciekawy sposób pozwolił na zdobycie informacji, podsumowanie i wykorzystanie ich. Z tej lekcji wiele wynieśliśmy, wiemy więcej o Funduszach Europejskich. Może w przyszłości ktoś z nas zrealizuje własny pomysł na biznes. Z przyjemnością będziemy brać udział w tego typu projektach w przyszłości.

Alicja Bryguła, klasa I E

Dzień Funduszy Europejskich

26 kwietnia 2018r. w klasie 1a odbyła się specjalnie zorganizowana lekcja podstaw przedsiębiorczości o niestandardowej formule. Lekcję tę poprowadziła Pani Profesor Grażyna Czech. Na drugiej godzinie lekcyjnej zaczęła się nasza przygoda z funduszami europejskimi. Dzięki tej lekcji mieliśmy okazję lepiej poznać fundusze w kontekście rozwoju i realizacji pomysłów biznesowych.

Na początku obejrzeliśmy film, który dotyczył Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Podczas tej lekcji wysłuchaliśmy też wywiadu z Piotrem, który dzięki start-upowi osiągnął sukces, o którym marzy wiele osób. Każdy z nas otrzymał komiks, którego bohaterowie również zapoznali się z Programem Polska Wschodnia oraz realizowali swój pomysł na życie. Pod koniec lekcji dostaliśmy do rozwiązania zadanie dodatkowe dotyczące państw Unii Europejskiej oraz rozwiązywaliśmy zadanie konkursowe dla uczniów – nagrodą były bony do Empiku o różnych wartościach. W rozgrywce tej trzecie miejsce zdobyła Nina Trojniak, drugie miejsce Agnieszka Siarkowska, natomiast pierwsze miejsce i bon o wartości 45 zł powędrował do Julii Szczerbińskiej. Wszystkim dziewczynom serdecznie gratulujemy wygranej!

Dzięki takim lekcjom, jak ta, mogliśmy się dowiedzieć, jak zgłaszać swoje pomysły do platform startowych, które w przyszłości, być może, również nam pomogą osiągnąć sukces.

Weronika Chomicz, Julia Łukasik, Klasa 1 A

L3
L3
Orientation: 1
« 2 z 13 »